Παχυσαρκία και Εγκυμοσύνη

Παχυσαρκία και Εγκυμοσύνη

Παχυσαρκία και Εγκυμοσύνη 1500 1500 admin
Ένα μεγάλο ζήτημα που απασχολεί την πλειοψηφία των γυναικών που έχουν περίσσια σωματικού λίπους και εγκυμονούν είναι το εάν μπορούν να χάσουν βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η καλύτερη εκδοχή θα ήταν να γίνει προγραμματισμός της σύλληψης και η γυναίκα να φροντίσει να έχει χάσει το όποιο περίσσιο βάρος πριν την σύλληψη. Αυτό όμως δεν είναι πάντα εφικτό με αποτέλεσμα να συνυπάρχουν υπερβαρότητα ή και παχυσαρκία με εγκυμοσύνη.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ⁉
Σύμφωνα με τις συστάσεις των επιστημόνων το ίδιο το σωματικό βάρος καθώς και η αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της κύησης, δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια, ώστε η έγκυος να μην αντιμετωπίσει προβλήματα όπως:
▪️ διαβήτης κύησης
▪️ υπέρταση
▪️ προεκλαμψία
▪️ μεγάλη πιθανότητα γέννησης μεγαλόσωμου παιδιού
▪️ δυσκολία στον τοκετό (δυστοκία, παρατεταμένος τοκετός)
▪️ δυσκολία στην κίνηση
▪️ δυσκολία στην αναπνοή
Η πρόσληψη βάρους μετά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης εξαρτάται από το αρχικό βάρος της μητέρας .
𝚱𝚨𝚴𝚶𝚴𝚰𝚱𝚶𝚼 𝚩𝚨𝚸𝚶𝚼𝚺
ΔΜΣ 18,5-24,9 1,5-16 kgr 0,4kgr /εβδομάδα
𝚼𝚷𝚬𝚸𝚩𝚨𝚸𝚮
ΔΜΣ 25-29,9 7-11,5 kgr 0.3kgr/εβδομάδα
𝚷𝚨𝚾𝚼𝚺𝚨𝚸𝚱𝚮
ΔΜΔ>30 6-8 kgr
Η μεγάλη απώλεια βάρους και οι αυστηρά ολιγοθερμιδικές δίαιτες (<1500Kcal ) δεν ενδείκνυνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, γιατί οδηγούν σε περιορισμένη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Ωστόσο, σε ΠΑΧΥΣΑΡΚΕΣ μητέρες, η θερμιδική αυτή πρόσληψη μπορεί να οδηγήσει σε μικρή απώλεια βάρους ή σε μη αύξηση του βάρους τα οποία και τα δύο είναι θεμιτά. Ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης δεν θα πρέπει να γίνει καμία αύξηση του σωματικού βάρους. Και πάλι , εάν κριθεί απαραίτητα από το γιατρό για λόγους υγείας, μια μικρή απώλεια βάρους της τάξεως των 3-4 κιλών κατά το πρώτο τρίμηνο δεν αποτελεί ιδιαίτερο κίνδυνο. Η διατροφή της εγκύου δεν θα πρέπει να διαφέρει σημαντικά από μια σωστή και υγιεινή διατροφή με τα εξής χαρακτηριστικά:
▪️ αυξημένη κατανάλωση πρωτεΐνης
▪️ κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ω3
▪️ όχι υπερκατανάλωση αλατιού και επεξεργασμένων τροφών
▪️ όχι κατανάλωση γλυκών και γλυκαντικών
▪️ μέτρο στον καφέ το αλκοόλ μετά το πρώτο τρίμηνο
▪️ πολύ νερό
▪️ πολλά φρούτα και λαχανικά
Και μην ξεχνάτε💭….η εγκυμονούσα δεν τρώει για δύο!
Βαρβάρα Συμεωνίδου – Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
📍 Ασκληπιού 21, Λάρισα
📞 241 023 6266
    Προτιμήσεις απορρήτου

    Όταν επισκέπτεστε τον ιστότοπό μας, ενδέχεται να αποθηκεύει πληροφορίες μέσω του προγράμματος περιήγησής σας από συγκεκριμένες υπηρεσίες, συνήθως με τη μορφή cookie. Εδώ μπορείτε να αλλάξετε τις προτιμήσεις απορρήτου σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αποκλεισμός ορισμένων τύπων cookie μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας και στις υπηρεσίες που μπορούμε να προσφέρουμε.

    Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
    Click to enable/disable Google Fonts.
    Click to enable/disable Google Maps.
    Click to enable/disable video embeds.
    Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη.