Μαθητές, Εξετάσεις και διατροφή

Μαθητές, Εξετάσεις και διατροφή

Μαθητές, Εξετάσεις και διατροφή 1200 1200 admin
Ή περίοδος των εξετάσεων κατέφτασε, το άγχος των παιδιών κορυφώνεται αλλά δεν πάνε πίσω και οι γονείς, οι οποίοι εκτός από το άγχος της επίδοσης των παιδιών τους έχουν και την φροντίδα της ψυχικής και σωματικής τους υγείας αλλά και της σωστής και επαρκούς θρέψης.
Ένα παιδί γράφει καλά στις εξετάσεις όταν είναι καλά προετοιμασμένο και, βέβαια, σχετικά τυχερό. Ένα παιδί όμως που βρίσκεται σε κατάσταση καλής θρέψης, και προετοιμάζεται και αποδίδει καλύτερα.
Η φροντίδα των γονέων θα πρέπει να εστιαστεί στα εξής μέτωπα
👉 Στη σωματική υγεία και αντοχή των παιδιών
👉 Στη πνευματική απόδοση
👉 Στην καλή διάθεση
Αυτό επιτυγχάνεται ακολουθώντας ουσιαστικά τις επιταγές της Μεσογειακής Διατροφής.
▪️ Επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης με κατανάλωση κόκκινου κρέατος, κοτόπουλου, ψαριών, αυγών , οσπρίων γαλακτοκομικών και ξηρών καρπών. Η πρωτεΐνη δίνει τα αμινοξέα τα οποία είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του εγκεφάλου.
▪️ Προσοχή στην αναιμία , η οποία είναι συνήθης κατάσταση στην εφηβεία και μειώνει τη σωματική και πνευματική απόδοση. Αντιμετωπίστε την τόσο διατροφικά (κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, συκώτι, αυγά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά , όσπρια, ξηροί καρποί, μέλι),όσο και φαρμακευτικά.
▪️ Καλή ενυδάτωση. Είναι απαραίτητη η κατανάλωση 1,5-2 λίτρων νερού. Η ποσότητα αυτή θα αυξηθεί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η αφυδάτωση προκαλεί υπόταση, άρα ζαλάδα και χαμηλή συγκέντρωση.
▪️ Κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Εκτός από τις αντιοξειδωτικά και τις φυτικές ίνες , είναι και πηγές βιταμίνης Κ , η οποία είναι αναγκαία για τη λειτουργία του εγκεφάλου . Επίσης , προσφέρουν βιταμίνη C, B12 και φολικού οξέος τα οποία είναι απαραίτητα για την απορρόφηση του σιδήρου και την αποφυγή της αναιμίας. Τέλος , είναι πηγή φρουκτόζης, η οποία είναι τροφή για τον εγκέφαλο, χωρίς να είναι τόσο επιβλαβής όσο η ζάχαρη.
▪️ Μείωση των επεξεργασμένων και λιπαρών τροφών( πίτσα , γύρος πατατάκια κτλ). Προκαλούν νωθρότητα και υπνηλία.
▪️ Περιορισμός στη ζάχαρη. Προάγει τις φλεγμονές στο σώμα με αποτέλεσμα την περιορισμένη απόδοση και τη πτώση του ανοσοποιητικού συστήματος.
▪️ Τα ω-3 λιπαρά οξέα θεωρούνται πολύτιμα για τον εγκέφαλο, καθώς ενισχύουν σημαντικά την μνήμη και την συγκέντρωση! Ο σολομός, οι σαρδέλες και οι πέστροφες είναι πλούσια σε ω-3, όμως αν το παιδί αρνείται πεισματικά να τα φάει, καλές εναλλακτικές είναι τα καρύδια, τα βραζιλιάνικα καρύδια ,τα κάσιους, το αβοκάντο, καθώς και τα όσπρια.
▪️ Κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο, όπως οι ξηροί καρποί ,τα όσπρια και η μπανάνα. Η πνευματική κόπωση προκαλεί αίσθημα σωματικής κόπωσης (μυϊκό κάματο) και αυτό αντιμετωπίζεται μερικώς με την πρόσληψη μαγνησίου.
▪️ Κατανάλωση τροφών που συντελούν ή προκαλούν τη σύνθεση σεροτονίνης, η οποία είναι η ορμόνη της χαράς και της καλής διάθεσης. Τέτοιες τροφές είναι η μπανάνα, το γάλα, η μαύρη σοκολάτα, τα ακτινίδια, τα καρύδια , ντομάτες. Δίνω έμφαση στη μαύρη σοκολάτα, η οποία αποτελεί την πρώτιστη επιλογή των μαθητών. Μπορεί να καταναλώνεται ως απογευματινό σνακ και πάντα με μέτρο στην ποσότητα. Επιπλέον , ένα ποτήρι γάλα και μια μπανάνα αποτελούν ένα ιδιαίτερα χαλαρωτικό βραδινό γεύμα.
▪️ Προσοχή στην αύξηση βάρους. Εκτός από το γεγονός ότι συνοδεύεται από νωθρότητα, επηρεάζει αρνητικά τη διάθεση των παιδιών και τα αποπροσανατολίζει από τον κύριο στόχο τους.
▪️ Σωματική άσκηση σε λογικά πλαίσια. Τα οφέλη είναι πολλαπλά στο σώμα ,το μυαλό και τη διάθεση. Προτιμήστε τα ομαδικά αθλήματα , τα οποία δίνουν στους εφήβους τη δυνατότητα να έχουν μια κοινωνική συναναστροφή.
▪️ Καλός ύπνος. Είναι σημαντικό οι μαθητές να κοιμούνται τις σωστές ώρες. Οι καλύτερες ώρες είναι 12-7 μμ. Καλό θα ήταν επίσης, εάν υπάρχει η χρονική δυνατότητα, να υπάρξει ένας μισάωρος υπνάκος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εχει διαπιστωθεί πως αυξάνεται ή αντοχή και η απόδοση των μαθητών. Αυτό γίνεται κυρίως μέσω ρύθμισης της κορτιζόλης , η οποία είναι η ορμόνη του στρες.
▪️ Με μέτρο η κατανάλωση καφέ και αλκοόλ. Προκαλούν υπερδιέγερση, άρα κόπωση, του νευρικού συστήματος.
▪️ Κατανομή της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης τροφής σε 5-6 γεύματα. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ευγλυκαιμία, άρα σταθερή και καλή πνευματική απόδοση, αυτοσυγκέντρωση και απομνημόνευση. Αποφύγετε τα πολύ μεγάλα και λιπαρά βραδινά γεύματα , ειδικά κατά την περίοδο των εξετάσεων, γιατί μπορεί να επηρεάσουν τον ύπνο των παιδιών επομένως και την απόδοση της επόμενης ημέρας. Καλές επιλογές για βραδινό γεύμα είναι μια σαλάτα εποχής με κοτόπουλο και 1 παξιμάδι, 1 γιαουρτάκι + 1 φρούτο + 12 καρύδια, 1 τοστ + 1 ποτήρι γάλα, 1 ποτήρι γάλα+ 1 μπανάνα + 12 καρύδια, μια ομελέτα με 2-3 αυγά , λαχανικά, τυρί + 1 φέτα πολύσπορο ψωμί.
Τέλος, θα ήθελα να προσθέσω, πως ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ οι μαθητές δεν θα πρέπει να κάνουν υποθερμιδικές διατροφές κατά την περίοδο των εξετάσεων.
Καλό κουράγιο σε μαθητές και γονείς!
Βαρβάρα Συμεωνίδου – Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
    Προτιμήσεις απορρήτου

    Όταν επισκέπτεστε τον ιστότοπό μας, ενδέχεται να αποθηκεύει πληροφορίες μέσω του προγράμματος περιήγησής σας από συγκεκριμένες υπηρεσίες, συνήθως με τη μορφή cookie. Εδώ μπορείτε να αλλάξετε τις προτιμήσεις απορρήτου σας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αποκλεισμός ορισμένων τύπων cookie μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας και στις υπηρεσίες που μπορούμε να προσφέρουμε.

    Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
    Click to enable/disable Google Fonts.
    Click to enable/disable Google Maps.
    Click to enable/disable video embeds.
    Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη.