Διατροφή και θηλασμός

Το μητρικό γάλα είναι το καλύτερο δώρο που μπορείτε να κάνετε στο παιδί σας. Ο θηλασμός αποτελεί τη βέλτιστη τροφή για τη σωματική αύξηση και ανάπτυξη του βρέφους. Μάλιστα κατά το πρώτο εξάμηνο, η σύσταση του μητρικού γάλακτος σε αμινοξέα και λιπαρά οξέα είναι ιδανική για τη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου. Επιπλέον, μέσω του θηλασμού περνάνε αντισώματα της μητέρας στο παιδί, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο λοιμώξεων.

Ποιος ο ρόλος της διατροφής όμως σε μια θηλάζουσα;

Έχω παρατηρήσει πως πολλές θηλάζουσες μητέρες βασανίζονται από τις ίδιες ακριβώς σκέψεις:

  • Υπάρχουν τροφές που επηρεάζουν τη παραγωγή γάλακτος ή μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στο παιδί;
  • Το παιδί μου έχει τροφικές αλλεργίες και δυσανεξίες. Πρέπει να προσαρμόσω τη διατροφή μου ανάλογα;
  • Ισχύει πως αν πίνω γάλα τότε παράγω και περισσότερο γάλα;
  • Μπορώ να πίνω αλκοόλ ή καφέ όσο θηλάζω;
  • Θέλω να χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης, αυτό θα επηρεάσει τον θηλασμό;

Είναι γεγονός ότι η διατροφή παίζει ρόλο και σε μια θηλάζουσα γυναίκα καθώς αυτά που καταναλώνει περνάνε και στο βρέφος. Μαζί θα συζητήσουμε τι επηρεάζει και τι όχι μια θηλάζουσα γυναίκα και μέσω της διατροφικής εκπαίδευσης, θα γνωρίσουμε τα οφέλη μιας ισορροπημένης και ποικίλης διατροφής, τόσο για τη θηλάζουσα όσο και για την υπόλοιπη οικογένεια.

Σκοπός της υπηρεσίας

  • Σχεδιασμός ενός προσωπικού διατροφικού πλάνου με σκοπό την κάλυψη προσωπικών αναγκών της θηλάζουσας, την επαρκή παραγωγή γάλακτος αλλά και την ασφαλή απώλεια σωματικού βάρους κατά το θηλασμό.
  • Διατροφική εκπαίδευση της θηλάζουσας για τα οφέλη της σωστής και ισορροπημένης διατροφής κατά την περίοδο του θηλασμού, τόσο για την ίδια όσο και για το βρέφος.
  • Διατήρηση του ιδανικού βάρους κατά την περίοδο του θηλασμού και όπου χρειάζεται παρέμβαση.