Χορτοφαγική διατροφή

« Άκουσα πως άμα γίνεις χορτοφάγος χάνεις όλα τα περιττά κιλά και το καλύτερο; Τα διατηρείς!»
« Σιχαίνομαι το κρέας, με αηδιάζει γι’ αυτό έγινα χορτοφάγος»
« Δεν τα λυπάσαι τα καημένα τα ζώα που τρως; Εγώ τα σέβομαι γι’ αυτό και δεν περιλαμβάνονται στο διαιτολόγιο μου»
« Καλέ, η τάδε και ο τάδε διάσημος είναι χορτοφάγοι. Είναι η νέα τάση στη διατροφή. Γι’ αυτό το δοκιμάζω»
«Έγινα χορτοφάγος, γιατί έτσι δε θα υποφέρω από ανίατες ασθένειες»

Όποιος κι αν είναι ο λόγος της στροφής σας προς την χορτοφαγία η επιλογή ανήκει καθαρά σε εσάς. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ενημερωθείτε σωστά για τις επιλογές και τους συνδυασμούς τροφίμων που σας είναι απαραίτητοι προκειμένου να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας.

Επίσης, είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τη χορτοφαγία στο συγκεκριμένο στάδιο της ζωής σας, όπου βρίσκεστε κάθε φορά. Αν είστε γυναίκα χορτοφάγος άλλες είναι οι διατροφικές σας ανάγκες κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, του θηλασμού και της εμμηνόπαυσης. Αντίστοιχα, αν αντιμετωπίζετε κάποιο παθολογικό πρόβλημα τότε η χορτοφαγική διατροφή θα πρέπει να προσαρμοστεί αναλόγως των αναγκών σας. Το ίδιο ισχύει και για τους χορτοφάγους αθλητές.

Ποιος χαρακτηρίζεται χορτοφάγος;

Χορτοφάγος είναι αυτός που αποκλείει το κρέας, τα ψάρια και το κοτόπουλο, καθώς και τα υποπροϊόντα τους από τη διατροφή του και στρέφεται σε ποικιλία φυτικών τροφών (μη επεξεργασμένων).

Βίγκαν – Vegan (αυστηρά χορτοφάγοι)

Αυτοί που αποκλείουν από τη διατροφή τους όλα τα είδη κρέατος και τα προϊόντα με βάση τα ζώα όπως: γάλα, βούτυρο και αυγά.

Λακτο-χορτοφάγοι

Αυτοί που αποκλείουν από τη διατροφή τους όλα τα είδη κρέατος αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα.

Λακτο-ωο-χορτοφάγοι

Αυτοί που αποκλείουν από τη διατροφή τους όλα τα είδη κρέατος αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά.

Σε όποια κατηγορία και αν ανήκετε, είμαι εδώ για να σχεδιάσουμε παρέα μια σωστή, υγιεινή και ασφαλή χορτοφαγική δίαιτα, ούτως ώστε να μπορείτε να καλύψετε τις δικές σας ενεργειακές ανάγκες. Η χορτοφαγική διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες ενώ περιέχει λιγότερα λιπαρά. Το μυστικό, για να επωφεληθείτε όλων των καλών μιας τέτοιας διατροφής, κρύβεται στους σωστούς συνδυασμούς τροφίμων, ούτως ώστε να γίνεται καλύτερη απορρόφηση σιδήρου και να λαμβάνεται επαρκή πρωτεΐνη, βιταμίνη Β12, ασβέστιο, βιταμίνη D κ.α.

Μια καλά σχεδιασμένη χορτοφαγική διατροφή προσφέρει:

● Μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης
● Βοηθά στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων
● Πρόληψη της δυσκοιλιότητας
● Ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου
● Μείωση κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου
● Απώλεια βάρους και διατήρηση του ιδανικού βάρους
● Καλύτερη υγεία
● Λαμπερή επιδερμίδα

Σκοπός της υπηρεσίας

  • Σχεδιασμός ενός προσωπικού πλάνου διατροφής με ποικιλία τροφών και άπειρους συνδυασμούς, ώστε να παρέχει επαρκή ενέργεια και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, ώστε να ικανοποιεί τα προσωπικά γούστα του ατόμου.
  • Διατροφική εκπαίδευση σχετικά με τις διατροφικές ανάγκες ενός χορτοφάγου για να μπορεί να επιλέγει μόνος τους κάθε φορά τους καλύτερους συνδυασμούς τροφίμων.